Ruska punionica električnih vozila – na kotačima


Jedna od najvećih prepreka širem prihvaćanju električnih automobila jest nedostatak infrastrukture za njihovo punjenje. Ruski startup L-Charge planira taj problem riješiti pokretnim punionicama

Veliki gradovi Europe i dalje nemaju dovoljno raširenu infrastrukturu kako bi većina njihovih stanovnika mogla bezbrižno prijeći na električne automobile. Dok se punionice ne izgrade u većem broju, broj električnih automobila možda neće rasti tako brzo kako bi mogao inače, pa su ruski poduzetnici osmislili prijelazno rješenje. Startup L-Charge proizveo je, naime, pokretnu punionicu.

— tekst slijedi nakon oglasa —

Njihovo rješenje zapravo je električni kombi koji u tovarnom prostoru ima generator električne energije, a priključivanjem vozila može raditi kao bilo koji brzi punjač – i prosječnom vozilu dodati i do 400 kilometara dosega u samo 10 minuta punjenja baterije. L-Chargeov mobilni punjač radi na čista goriva, ukapljeni prirodni plin, vodik, ili na njihovu najisplativiju kombinaciju, ovisno o cijenama energenata.

Svaki takav kombi može u danu nadopuniti do 48 automobila, generirajući 1.440 kWh električne energije svakog dana. Njegove se usluge pozivaju poput Ubera, korištenjem posebne mobilne aplikacije, koja služi i za naplatu. L-Charge je u rujnu ove godine primio 1,5 milijun eura investicija za svoj projekt, a trenutačno su u potrazi za partnerom koji bi mogao proizvesti oko dvije tisuće ovakvih kombi-punionica na godinu.

Svoje su mobilne punjače već predstavili na sajmovima i izložbama diljem svijeta, a plan za komercijalizaciju najbliže je ostvarenju u Londonu, gdje bi prvi mobilni punjači mogli stići tijekom sljedeće godine.

Cijena jednog vozila s ugrađenim punjačem bit će oko 200.000 dolara. Kad je riječ o emisijama stakleničkih plinova, energija dobivena iz plina u ovim punjačima emitirat će triput manje ugljičnog dioksida od prosječnog dizelskog vozila, na svakih 100 kilometara. No, energija dobivena na ovaj način bit će, iako više “pri ruci” i 1,5 do 2 puta skuplja nego ona iz nacionalne elektroenergetske mreže.