Novo zagrijavanje za Horizon Forbidden West i njegov živi svijet

Ekipa Guerrilla Gamesa nas je podarila novim detaljima o nadolazećem Horizon Forbidden Westu kojeg ćemo imati priliku zaigrati za manje od dva mjeseca na PlayStationu 4 i PlayStationu 5

Dok su nas prije mjesec dana upoznali s mehanikama igrivosti i oružjima nadolazećeg Horizon Forbidden Westa, developeri ovog nastavka velikog hita Horizon Zero Dawn su se u novom obraćanju javnosti detaljno posvetili novom okruženju u kojem će se glavna junakinja Aloy naći, a za istog kažu kako je masivan, smrtonosan, popunjen mašinama i drevnim ruševinama, kao i skrivenim prijetnjama.

Stanovnici tog svijeta su stvorili utočišta, no umjesto pukog štancanja postaja s trgovcima i davateljima zadataka, dizajneri prilikom kreacije stavljaju poseban naglasak na kulturu stanovnika i osnivača zbog čega su oformili poseban tim Living World kojeg predvodi vodeći dizajner Espen Sogn.

Spomenuti kaže kako iza svakog plemena, naselja i osobe koja u njima živi stoji njihova namjera da ih povežu u smislene zajednice, zbog čega usko surađuju s ekipom zaduženom za priču. Annie Kitan, jedna od pisaca, pojašnjava da su morali uzeti u obzir njihove međusobne sukobe, kako se uklapaju u širu sliku svijeta i kako su povezani s njime.

Primjerice, Tenakthi kao novo pleme su pod velikim utjecajem ostataka drevnih civilizacija i njihovih sada ruševnih ostataka, no za razliku od ostalih, podijeljeni su u tri klana unatoč zajedničkoj povijesti i uvjerenjima. Kao i sve ostale zajednice, iznimno su fokusirani na borbenu spremu, no razlike će biti primjetne.

Primjerice, u njihovim naseljima ćemo često viđati ratnike, mahom mlađe osobe, kako se spremaju za borbu, dok im je središnja baza smještena upravo na ruševini iz koje su pokupili salutiranje prilikom pozdravljanja. S druge strane, pleme Utaru je orijentirano zemljoradnji i duboko povezano s zemljom koja ih okružuje, pa će obrađena polja okruživati njihovo područje i biti jasan znak gdje se nalazimo.

Svaki NPC je dio zasebnih zajednica koje imaju različita ponašanja, animacije i osobnosti, pa će tako pripadnici Utarua često sjediti zajedno i biti ljubazniji prema ostalima, nerijetko nam udijeliti i zagrljaj, dok isti ne pada na pamet članovima Oserama koji su povijesno patrijarhalno pleme i od njih možemo eventualno dobiti gurkanje ramenom i “daj pet” kada su nam posebno naklonjeni.

Jedno od prvih naselja koje ćemo posjetiti je Chainscrape na samoj granici koju nastanjuju upravo ranije spomenuti Oserami. Kako naglašava Espen Song, igrači će već u njemu primijetiti njihovu osobnost, te će odlično poslužiti za demonstraciju inovacija koje su utkane u Horizon Forbidden West. Primjerice, u prethodniku je gomila predmeta bila tek pozadinska tekstura koja popunjava prostor, dok su u ovom poglavlju podignuti na razinu stvarnih objekata koje koriste likovi u igri. Dok je ranije bilo uobičajeno vidjeti čovjeka kako stoji pored kovačnice tek toliko da bi mu se mogli obratiti, sada će se kretati, prenašati sirovine, nasloniti se na zid kako bi odmorio, popiti i popričati s ostalim likovima i uglavnom, živjeti svoj virtualni život.

Dakako, otkrivanje novih naselja dolazi s napretkom i developerima je bio veliki izazov uskladiti ga s ostalim mehanikama kako bi bili sigurni da su igrači u mogućnosti nabaviti neki novi dio opreme koji će im poslužiti u borbi. Prema riječima Stevena Lumpkina, uspjeli su stvoriti ekosustav u kojem će oni koji će detaljno istraživati svijet Horizon Forbidden Westa biti nagrađeni za svoj trud, no u igranju će uživati i oni koji su fokusirani isključivo na završavanje glavne priče.

Lumpkin nastavlja kako nas u svakog gradu očekuje niz likova s kojima možemo komunicirati, poput primjerice trgovaca opremom, lovaca koji će nam nuditi nova oružja, kuhara čija će nam hrana dati neke privremene bonuse i tako redom. Oprema ne samo da povećava otpornost prema određenim vrstama napada, nego daje i dodatne bonuse na sposobnosti glavne junakinje, a uz pravilnu kombinaciju, isti mogu biti itekako značajni, dok ovisno o trenutnom izazovu, setove opreme možemo mijenjati u letu.

Opremu ćemo na posebnim radnim stolovima moći dodatno poboljšavati materijalima koje sakupimo s mašina i dok će rane nadogradnje biti dostupne od uobičajenih resursa, za one bolje će igrači morati uložiti više truda. Konkretno, vidljive rogove, kljove, repove i kandže na strojevima valja prvo otkinuti, po mogućnosti strijelama da se ne dovedemo u opasnost, a tek zatim eliminirati zvijer kako bismo dobili spomenute vrijedne materijale.

Krajnji cilj developera je kod igrača stvoriti dojam da se priča odražava na svaki detalj u svijetu Horizon Forbidden Westa i nadaju se da će mnogi zastati i promatrati živost oko sebe, te nakon igranja zauvijek pamtiti takve scene. Sudeći po informacijama napisanima u blogu, na dobrom su putu, no kao i uvijek, konačni sud ćemo dati nakon što Horizon Forbidden West odigramo, što srećom nije daleko.