Appleov vlastiti procesor mogao bi “otključati” mogućnost autonomne vožnje

Apple je načinio velik skok u svijetu računala kada je s Intelovih prešao na vlastitim snagama dizajnirane procesore. Njihova prva generacija, M1, ističe se iznimnom efikasnošću, brzinom i mogućnostima, a ovaj put bi kompanija mogla slijediti i kada je riječ o razvoju vlastitog autonomnog automobila. To da Apple u sklopu tajnog projekta Titan razvija automobil s potpuno automatiziranim sustavom vožnje gotovo da više nije nikakva tajna. Bloomberg iz upućenih izvora sada doznaje da je rad na autonomnom vozilu ubrzan te da bi ono moglo svjetlo dana ugledati već 2025. godine.

Ambiciozan plan dizajniranja i proizvodnje vlastitog električnog automobila tako je postao još ambiciozniji, jer, prema ovim informacijama, Apple planira već u prvoj inačici na tržište pustiti automobil s petom razinom autonomije, tj. ono kojem nikakve vozačke aktivnosti nisu potrebne. Razvoj tehnologije trenutačno vodi Kevin Lynch, zaslužan, među ostalim, za softver Apple Watcha. Umjesto tradicionalno prihvaćenog vremenskog roka od pet do sedam godina za ovakav projekt, Apple ga namjerava završiti za oko četiri godine.

Napredni procesor

Kao što smo spomenuli, ključ uspjeha bit će u izvedbi autonomije, a ona uvelike ovisi o hardveru. Kao i kod računala, Apple će u svoj automobil ugraditi procesor, ili više njih, iz vlastite radionice. Prema Bloombergovim izvorima, nedavno je načinjen velik korak u razvoju tog procesora. Njega je osmislio isti tim koji je razvio i najnovije 5-nanometarske procesore A15 Bionic za iPhone te sve inačice procesora M1 za Mac računala.

M1 Max trenutačno je najsnažnija verzija Appleovog ARM procesora. Automobil bi trebao dobiti nešto još naprednije
M1 Max trenutačno je najsnažnija verzija Appleovog ARM procesora. Automobil bi trebao dobiti nešto još naprednije

SoC koji bi trebao biti osnova Appleovog automobila nešto je drugačiji. Fokusira se na neuronske mreže koje su u stanju izvoditi napredne algoritme umjetne inteligencije i tako autonomno voziti cestom. Ovaj hardver uskoro bi mogao biti ugrađen u testne Lexuse kojima Apple već godinama na cesti testira svoju tehnologiju automatizirane vožnje. Izvori kažu kako će dodatni izazov biti izvedba hlađenja ovog moćog procesora.

Appleov automobil, jednom kada bude završen, isticat će se, navodno, sigurnosnim funkcijama. Svi sustavi bit će višestruko redundantni, pa će vozila biti sigurnija u samostalnoj vožnji nego su to ona pod markom Tesle ili Wayma.

Potpuno drugačiji interijer

Unutrašnjost mogućeg Appleovog automobila vjerojatno neće biti nalik onoj u klasičnim putničkim vozilima. Mjesto za vozača bit će ukinuto, pa će svi putnici moći sjediti okrenuti jedni prema drugima. Središte cijelog sustava bit će veliki ekran osjetljiv na dodir, izveden poput iPada, kojim će se upravljati osnovnim funkcijama. Automobil će, dakako, biti duboko integriran u ostatak Appleovog softverskog ekosustava.