Posjetili smo Ronisov showroom na Zagrebačkom velesajmu

U našim recenzijama žičnih i bežičnih zvučnika, pojačala, AV receivera, glazbenih streamera, soundbarova i ostalih hi-fi komponenti, nerijetko sugeriramo kako bi testirani uređaj prije kupnje vrijedilo poslušati uživo. To osobito vrijedi za uređaje koji ne nastoje zadovoljiti najšire mase, već se svojim zvukom iz ovog ili onog razloga okreću nekom specifičnom tipu korisnika.

Ozbiljnije domaće trgovine audioopremom rado će vam izaći ususret i u svojem vam prostoru demonstrirati ono što vas zanima, uz jednu (logičnu) začkoljicu – bit ćete ograničeni samo na proizvode brendova s kojima ta trgovina surađuje. Poželite li usporediti dva ili više srodnih uređaja različitih proizvođača, što će u praksi redovito biti slučaj, morat ćete dogovoriti i uskladiti termine za posjetu više trgovaca, a potom se, u dogovoreno vrijeme, nekako probiti kroz nesnosan gradski promet. Brzinski odlazak u dućan odjednom se pretvara u cjelodnevnu pustolovinu. Dodatni problem u takvom scenariju jest činjenica da ćete uređaje slušati u različitim prostorijama, a neminovno i s vremenskim odmakom; oba ta faktora otežat će vam usporedbu uređaja, a samim time i konačnu odluku o kupnji.

U sekciji rezerviranoj za kućno kino iskušavaju se raznih soundbarovi / Foto: Vjeran Petrović
U sekciji rezerviranoj za kućno kino iskušavaju se raznih soundbarovi / Foto: Vjeran Petrović

Kako bi bilo da zanimljive vam zvučnike, pojačala i druge komponente možete isprobati na istom mjestu, jednu za drugom? Odgovor na to pitanje odnedavno se može potražiti na glavnom, južnom ulazu Zagrebačkog velesajma, gdje je tvrtka Ronis izgradila prilično impresivan showroom, kojeg smo sa zanimanjem posjetili.

Pristupačan svima

Showroom je svega nekoliko metara udaljen od Ronisove trgovine, u kojoj su se dosad mogli poslušati neki proizvodi iz tvrtkine ogromne ponude audioopreme. Dedicirani prostor za demonstraciju zvučnika i hi-fi komponenti smanjit će im gužvu u trgovini, ali i zainteresiranim kupcima omogućiti da u miru isprobaju i poslušaju veći broj uređaja, bez bojazni da će nekome smetati prevelikom bukom i glazbenim (ne)ukusom.

Na "glavnom" zidu showrooma iskušavaju se klasični hi-fi sustavi, sastavljeni od pasivnih zvučnika, pojačala, gramofona, linijskih streamera i ostalih hi-fi komponenti / Foto: Vjeran Petrović
Na “glavnom” zidu showrooma iskušavaju se klasični hi-fi sustavi, sastavljeni od pasivnih zvučnika, pojačala, gramofona, linijskih streamera i ostalih hi-fi komponenti / Foto: Vjeran Petrović

Prilikom posjete, predstavnici Ronisa istaknuli su nam kako njihov novi showroom nipošto nije rezerviran za skupocjenu hi-fi opremu i kupce s neograničenim budžetom – iako tako svakako izgleda. U njemu će mušterijama rado demonstrirati bilo koje zvučnike, pojačalo, ili neku kombinaciju komponenti iz vlastite ponude, uključujući i modele iz niže i srednje cjenovne kategorije. Ronis stavlja naglasak na širinu ponude i neovisnost od bilo kojeg brenda, stoga se u njihovoj ponudi može naći više renomiranih hi-fi proizvođača nego u ijednoj drugoj domaćoj trgovini. Neka od istaknutijih imena su KEF, Focal, Bowers & Wilkins, Dali, Bluesound, Klipsch, Cambridge Audio, Bose, Bang & Olufsen, NAD, Monitor Audio, Martin Logan, Acoustic Energy, Magnat, Audioengine, Polk, Q Acoustics, Wharfedale i Sonus Faber. Time smo, doduše, tek zagrebli o površinu; Ronisov katalog broji preko stotinu brendova i nekoliko tisuća proizvoda iz svijeta dobrog zvuka.

Izbjegavanje simetrije

Sam showroom prostorija je od tridesetak kvadrata, u kojoj će iskusniji posjetitelji smjesta uočiti nekolicinu zanimljivih detalja. Prvi i najupečatljiviji zacijelo je sam oblik prostorije, koji je – peterokutan. Arhitektonski odlično osmišljenom izvedbom stražnjeg lijevog kuta sobe, u nju je implementiran jedan dodatni kut, čime se efektivno (i efektno) izbjegla simetrija površina, inače najveći neprijatelj kvalitetne akustike prostora.

Simetrija sobe izbjegnuta je promišljenom izvedbom stražnjeg kuta, koji joj daje peterokutni oblik / Foto: Vjeran Petrović
Simetrija sobe izbjegnuta je promišljenom izvedbom stražnjeg kuta, koji joj daje peterokutni oblik / Foto: Vjeran Petrović

Razbijanje simetrije vidljivo je i na brojnim drugim mjestima u prostoru, poput stropa, koji je ispresjecan nepravilnim elementima, te zidova, gdje se nalaze brojni akustički paneli. Njihova je estetika razigrana šesterokutnim oblicima te ukrasnim navlakama, koje se tematski uklapaju u namjenu prostora. Bočne staklene stijene prekrivene su neobičnim zavjesama od filca, postavljenima na klizne nosače, koje su predstavnici Ronisa sami osmislili i dali izraditi.

Umjesto kauča, u prostoru se nalaze tri fotelje, koje se mnogo bolje uklapaju u koncept showrooma / Foto: Vjeran Petrović
Umjesto kauča, u prostoru se nalaze tri fotelje, koje se mnogo bolje uklapaju u koncept showrooma / Foto: Vjeran Petrović

Zanimljivo je kako se na sredini prostora ne nalazi kauč, već tri fotelje. Fotelje se, naime, mnogo bolje uklapaju u koncept Ronisovog showrooma, koji je organiziran tako da svaka njegova strana sadrži određenu vrstu akustičkog “hardvera”. Uz “glavni” zid, ako to tako možemo nazvati, posloženi su klasični hi-fi sustavi, sastavljeni od pasivnih zvučnika i pojačala, AV receiveragramofona i drugih hi-fi komponenti. Na bočnom zidu nalaze se multiroom i bežični streaming zvučnici odnosno sustavi, a u stražnjem dijelu prostorije izložena su rješenja za moderna kućna kina – soundbarovi s pripadajućim subwooferima i zidni zvučnici. Zbog opisanog koncepta, esencijalno je da se sjedeća pozicija po potrebi dade rotirati – otuda fotelje umjesto kauča.

Ambijentalna rasvjeta može poprimiti razne boje, čime se ugođaj showrooma posve mijenja / Foto: Vjeran Petrović
Ambijentalna rasvjeta može poprimiti razne boje, čime se ugođaj showrooma posve mijenja / Foto: Vjeran Petrović

Čitav strop i dijelovi zidova obasjani su kombinacijom izravne i ambijentalne rasvjete te svjetlećih traka. Njihovom kombinacijom s lakoćom se ističu željeni dijelovi prostora, a zamračuju drugi, te se mijenjaju boje, a samim time i ugođaj, čitavog showrooma.

Svi su dobrodošli

U razgovoru s predstavnicima Ronisa doznali smo kako je showroom koštao oko 350.000 kuna. Riječ je o pozamašnoj investiciji, ali kad se uzme u obzir puki broj detalja o kojima se vodilo računa, očito je na što je novac potrošen.

Na desnoj strani showrooma mogu se razgledati i isprobati multiroom sustavi i aktivni zvučnici. Prilikom našeg gostovanja tu su bili KEF-ovi zvučnici LSX, Naimov all-in-one sustav Mu-so i razna rješenja drugih proizvođača / Foto: Vjeran Petrović
Na desnoj strani showrooma mogu se razgledati i isprobati multiroom sustavi i aktivni zvučnici. Prilikom našeg gostovanja tu su bili KEF-ovi zvučnici LSX, Naimov all-in-one sustav Mu-so i razna rješenja drugih proizvođača / Foto: Vjeran Petrović

Kako i kada ga posjetiti? Ronis namjerava na tjednoj razini mijenjati “glavne” izložene sustave, s ciljem poštivanja vlastite mantre o nefavoriziranju nekog određenog hi-fi brenda. Međutim, postava se također neprestano prilagođava željama kupaca. Dovoljno je najaviti se i navesti uređaje koje biste htjeli čuti uživo – Ronisovi zaposlenici pripremit će ih za vaš dolazak. Prilikom iskušavanja uređaja neće vam nametati vlastite izvore zvuka ili konkretne izvođače, albume i pjesme, već ćete puštati što god želite, s čega god želite. To mogu biti najdraži vinili iz vaše kolekcije, FLAC-ovi koje ste donijeli na USB-u, pjesme s vaših playlista na preferiranim glazbenim servisima, ili nešto četvrto. Predstavnici Ronisa bit će vam na raspolaganju radi savjetovanja i podrške prije i nakon kupnje, kao i za prespajanje uređaja koje ste došli iskušati, u slučaju da vas zanima njih više.

Iako je funkcionalnost prostora njegov najvažniji dio, itekako se mislilo i na estetiku / Foto: Vjeran Petrović
Iako je funkcionalnost prostora njegov najvažniji dio, itekako se mislilo i na estetiku / Foto: Vjeran Petrović

Sama posjeta showroomu i iskušavanje željenih uređaja posve su neobvezujući, ali ako se odlučite na kupnju, zanimat će vas kako Ronis nudi sve oblike gotovinskog i kartičnog plaćanja, kao i mogućnost beskamatnog plaćanja do 36 rata.

Bez obzira govorimo li iz perspektive prekaljenog audiofila, kupca u potrazi za svojim prvim hi-fi sustavom, ili modernog ljubitelja dobrog zvuka, koji istražuje svijet multiroom glazbenih sustava, showroom poput Ronisovog svima je njima bio potreban. Mogućnost iskušavanja i uspoređivanja hi-fi uređaja uživo, na jednom mjestu, uz proizvoljne izvore zvuka i dostupno stručno savjetovanje, luksuz je kakav smo dugo priželjkivali, a sada nam je dostupan, na južnom ulazu u Zagreb.