Za Dan samaca na Alibabi potrošeno 84,5 milijardi dolara

Ono što se kod nas slavi kao Martinje, u Kini je dan samaca. Ova činjenica dolazi od simbolike datuma 11.11., koji nosi četiri jedinice, a što bi trebalo predstavljati ljude koji su na taj dan – sami. Bili sami ili ne, Kinezi već nekoliko godina čekaju ovaj dan kako bi se počastili velikim popustima koje im tamošnji trgovci na ovaj dan organiziraju. U tim “shopping festivalima” prednjači najveći kineski online trgovac, Alibaba, koji već godinama obara rekorde kad je riječ o prihodima od Dana samaca.

Ove godine su tako, u sklopu svojeg trinaestog u nizu događaja punog popusta i rasprodaja, ubilježili prihod od 540,3 milijardi juana, odnosno 84,54 milijarde američkih dolara. Ovaj se iznos odnosi na ukupno 11 dana tijekom kojih su akcije trajale, no glavnina je, dakako, ostvarena upravo na Dan samaca. Po prihodima je oboren rekord, s prodajom oko 8,5% višom nego lani.

Iako je to bilo očekivano, neki kažu kako su očekivali i viši rast, budući da je proteklih godina promet na Dan samaca rastao po stopama od 25% i više. No, mora se imati na umu da u cijelom svijetu vlada nestašica raznih sirovina, da su globalni lanci opskrbe značajno poremećeni, ali i da je Alibaba pod regulatornim pritiskom kineskih vlasti.

Kupci sve mlađi

Ove godine u rasprodajama je sudjelovalo rekordnih 290.000 brandova. Iz Alibabe naglašavaju u kako su sve svoje operacije povezane s ovim događajem migrirali u oblak. Korištenjem obnovljive energije u svojem podatkovnom centru, koji im je glavni oslonac internetske trgovine, smanjen je ugljični otisak kompanije za oko 26.000 tona.

“Iskoristili smo snagu 11.11. kako bismo ispunili našu misiju društvene odgovornosti. Ovogodišnji festival bio je značajan trenutak kao dio naše predanosti tome da gradimo održivu budućnost”, izjavio je potpredsjednik Alibaba Grupe, Yang Guang.

Kad je riječ o kupcima koji su pohrlili iskoristiti Dan samaca, ove godine je najviše njih, 45%, bilo rođeno u posljednjem desetljeću prošloga i prvom desetljeću ovog stoljeća. Riječ je, dakle, o milenijskoj generaciji, s time da je broj kupaca rođenih u prvom desetljeću 2000-ih godina porastao za 25%.