Koje web-stranice najviše prate korisnike?

Jedna od problematičnih praksi na Internetu je prikupljanje podataka korisnika te posljedično njihova trgovina. Postoje različiti načini prikupljanja podataka, od tzv. struganja weba kada, na primjer, kompanije koje se bave umjetnom inteligencijom prikupljaju osobne fotografije s društvenih mreža i na drugim web-mjestima te na osnovu njih treniraju svoje algoritme umjetne inteligencije. Drugi je oblik prikupljanja podataka kada tehnološke kompanije, posebno one najveće, omogućuju besplatno korištenje svojih aplikacija a kao protuuslugu koriste različite korisničke podatke te ih prodaju posrednicima podataka ili pak oglašivačima.

Jedna od najproblematičnijih metoda takvog korištenja podataka je njihova prodaja za ciljano oglašavanje. Takva praksa izrasla je i posebnu sofisticiranu industriju vrijednu nekolike desetina milijardi eura. Postoje različiti pristupi u prikupljanju takvih informacija.

Internetskim oglašivačima je potrebno manje od 10 milisekundi da kupe oglasni prostor na stranici na koju ste upravo došli. Da bi se kretali tako brzo, moraju vas pratiti prilično blizu.

— tekst se nastavlja nakon oglasa —

Da bi to učinili, web mjesta i aplikacije koriste kombinaciju kolačića, nevidljivih piksela i profiliranja uređaja – zajednički poznatih kao trackeri. Oni prodaju informacije o tome tko ste i što ste gledali reklamnim tvrtkama. Te tvrtke upućuju vaš profil na GPS (gdje ste, pa čak i s kim ste) i druge podatke kako bi shvatili što želite.

Postoji različiti načina na koje web stranice prate korisnike. Neki od tih načina su suptilniji, poput nevidljivog piksela ili kolačića, dok drugi pristupaju GPS-u korisničkog uređaja kako bi ga locirali.

Davatelj VPN-a SurfShark pokrenuo je provjeru o praćenju korisnika od web stranica. Istraživanje se uglavnom odnosu na Sjedinjene Američke Države ali je poprilično indikativno. SurfShark je utvrdio kako neke od najčešće korištenih web-mjesta skrivaju do 100 trackera, a svi su dizajnirani da prikupe što više informacija o korisnicima.

Istraživanjem je utvrđeno da su web-mjesta s najmanjom količinom alata za praćenje:

  • Wikipedia (3 trackera)
  • TikTok (3)
  • Instagram (4)
  • XVIDEOS (4)
  • Netflix (5)
  • Bandcamp (5)
  • FB Messenger (5)
  • XNXX (6)
  • National Parks Service (6)
  • GameForge (7)

S druge strane najinvazivnije web-stranice imaju mnogo više trackera. Najinvazivnija web stranica ima čak  143 trackera, od kojih se 92 koriste u reklamne svrhe. Broj trackera također se razlikuje po kategorijama web stranica.

Najviše reackera imaju web-stranice:

  • theChive (143 trackera)
  • Salon (139)
  • NY Daily News (126)
  • HGTV (121)
  • Crooks and Liars (116)
  • Barstool Sports (116)
  • LADbible (114)
  • Adweek (112)
  • Refinery29 (111)
  • USA Today (104)

Podijeli: