Tržište osobnih računala u Q3 2021 palo 2 posto

Globalne isporuka osobnih računala (uključujući tablete) smanjene su za 2% na godišnjoj razini na 122,1 milijun uređaja. No, isporuke su i dalje znatno iznad razina prije pandemije, s dvogodišnjim rastom od 10% u odnosu na treće tromjesečje 2019. godine (Q3 2019). I tableti i chromebooci doživjeli su smanjenje prodaje nakon niza uzastopnih tromjesečja rasta. Isporuke tableta pale su 15% na godišnjoj razini, na 37,7 milijuna, budući da je u većini regija smanjena potreba za tabletima u potrošačkom i obrazovnom sektoru. Chromebooci su doživjeli još veće smanjenje prodaje od čak 37%, prije svega zbog usporavanja potražnje za obrazovanje od doma u SAD-u. Ukupne isporuke chromebooka dosegle su 5,8 milijuna jedinica u trećem tromjesečju ove godine (Q3 2021).

— tekst se nastavlja nakon oglasa —

Pad tržišta tableta

Iako je ukupno tržište tableta palo u trećem tromjesečju ove godine, većina dobavljača i dalje je isporučivala na tržište više tableta nego prije pandemije. S 15,2 milijuna isporučenih iPada, Apple je s istom prodajom kao i godinu prije zadržao globalnu lidersku poziciju. Samsung je na drugom mjestu unatoč padu prodaje od 20%  (isporučio je 7,2 milijuna tableta u trećem tromjesečju). Lenovo, jedini dobavljač u prvih pet koji je zabilježio skroman rast (2%), s 4,2 milijuna isporučenih tableta je na trećem mjestu. Amazon i Huawei su unatoč velikom padu prodaje od 45%, odnosno 51% uspjeli ostati na četvrtom i petom mjestu globalne isporuke tableta. U svim regijama u svijetu očekuje se daljnji pad prodaje tableta osim u APAC-u zbog tamošnje sklonosti prema tabletima kao alatu za učenje. Očekuje se da će potražnja rasti do početka sljedeće 2022. godine.

Još veći pad tržišta chromebooka

Tržište chromebooka doživjelo je veliki pad, smanjenje isporuka od 37% u trećem tromjesečju ove godine na godišnjoj razini i 52% u odnosu na drugo tromjesečje ove godine. Pad uzrokuje zasićene obrazovnog tržišta prije svega u SAD i Japanu te što financiranje programa digitalnog obrazovanja iz javnog sektora usporava. Tržište chromebooka je snažno raslo od početka pandemije covid-19 jer su se studenti bili prisiljeni na online nastavu.

Na smanjenom tržištu chromebooka Lenovo je preuzeo globalnu lidersku poziciju s 1,4 milijuna isporučenih uređaja, što predstavlja pad od 21% u odnosu na prethodnu godinu. HP je zbog usredotočenosti na tržište SAD izgubio globalnu lidersku poziciju zbog smanjenja isporuka od 66% na godišnjoj razini. Acer, Dell i Asus ostali su na trećoj, četvrtoj i petoj globalnoj poziciji.

Osobna računala

Na ukupnom tržištu osobnih računala (uključujući stolna računala, prijenosna računala i tablete), Lenovo je zadržao globalnu lidersku poziciju s povećanjem tržišnog udjela od preko 1% jer je dosegnuo 24,4 milijuna isporučenih uređaja. Apple je ostao na drugom mjestu sa skromnim rastom od 5% s ukupnim isporukama od 23 milijuna jedinica. HP je osjetio utjecaj ograničenja u opskrbi, uz pad godišnjih isporuka od 6%. Na četvrtom mjestu, Dell je zabilježio povećanje isporuka od čak 27% i skoro 3% povećanja globalnog tržišnog udjela. Samsung je ostao na petom mjestu gdje je bio i u drugom tromjesečju ove godine.

Podijeli: