Gasi se Facebookov program za prepoznavanje lica 

“Postoji mnogo zabrinutosti oko uloge tehnologije prepoznavanja lica u društvu, a regulatori su još uvijek u procesu davanja jasnih pravila koja reguliraju njezinu upotrebu”, napisao je u svom blogu Jerome Pesenti, potpredsjednik umjetne inteligencije u Meta, Facebookovoj matičnoj tvrtki.

Preslika posta koji na na svom blogu objavio Jerome Pesenti, potpredsjednik umjetne inteligencije u Facebookovoj matičnoj tvrtki Meta
Preslika posta koji na na svom blogu objavio Jerome Pesenti, potpredsjednik umjetne inteligencije u Facebookovoj matičnoj tvrtki Meta

U istom je postu napisao i kako postoje neki slučajevi, poput pomaganja korisnicima da pristupe zaključanim računima, u kojima će Facebook istraživati ​​korištenje tehnologije u budućnosti i o tome obavještavati javnost. 

Na udaru kritike

Čini se da je Facebook odlučio da su rizici, i materijalni i reputacijski, preveliki za nastavak razvoja tehnologije.


Prepoznavanje lica našlo se na udaru kritike zbog pomaganja represivnim vladama i omogućavanja policijskog nadzora. Od 2020. američke tehnološke tvrtke ograničavaju vlastitu upotrebu ili prodaju tehnologije: Amazon, IBM, Microsoft su prošle godine objavili da će prestati prodavati tehnologiju za prepoznavanje lica policiji nakon prošlogodišnjih prosvjeda Black Lives Matter.


Biometrijska privatnost

Facebookove vlastite prakse prepoznavanja lica već su dovele do skupih tužbi. Nagodba s američkom Federalne trgovinske komisijom iz 2019. godine, teška pet milijardi dolara,  propisuje da tvrtka treba više obavještavati korisnike o tome kako se prikupljaju i koriste njihovi podaci. Facebook je platio i 650 milijuna dolara državi Illinois zbog kršenja biometrijskog zakona o privatnosti.

Facebookove vlastite prakse prepoznavanja lica već su dovele do skupih tužbi
Facebookove vlastite prakse prepoznavanja lica već su dovele do skupih tužbi

Budući da SAD-u još uvijek nedostaje savezni zakon o privatnosti. Trenutno samo Illinois, Texas i Washington imaju svoje, državne zakone koji reguliraju biometrijsku privatnost.

Zaštita podataka u metaverzumu

Prednosti tehnologije označavanja fotografija, ključne za poticanje rasta prije 10 godina, danas su manje relevantne. S oko tri milijarde korisnika na svojim aplikacijama, uključujući WhatsApp, Instagram i Facebook, tvrtka se preusmjerava s vrtoglavog rasta na povećanje angažmana s e-trgovinom, influencerima i metaverzumom.

Prelazak u metaverzum pojačat će probleme sa zaštitom podataka
Prelazak u metaverzum pojačat će probleme sa zaštitom podataka

Odluka Facebooka dolazi samo nekoliko dana nakon što je matična tvrtka preimenovana u Meta, navodno kako bi se usredotočila na izgradnju metaverzuma. Stručnjaci strahuju da će prelaskom u metaverzum zaštita korisničkih podataka postati još veći izazov nego što je danas.