Ericsson s partnerima testirao samovozeći autobus u Stockholmu

Projekt samovozećeg autobusa 5G Ride koji podržava Ericsson približio se komercijalizaciji nakon uspješnog testiranja daljinskog digitalnog nadzora i digitalnih sigurnosnih usluga u blizini Ericssonova sjedišta tvrtke u Kisti kod  Stockholma, navodi švedska tvrtka. Projekt je uspješno isprobao nove sigurnosne značajke koje istražuju kako 5G i daljinsko praćenje vozila putem kontrolnih tornjeva mogu pomoći uvođenje samovozećih autobusa u urbanim sredinama.

Digitalne sigurnosne značajke promatrane tijekom najnovijih testnih vožnji u Kisti testirale su ne samo na siguran prijevoz autobusa od točke A do točke B, nego i na povećanje sigurnosti putnika u vozilu. Na primjer, putnicima je omogućeno da jednostavno kontaktiraju operatere kontrolnog tornja s bilo kojim pitanjem putem digitalnih sučelja u autobusu kao što bi se, na primjer, obratili vozaču u autobusu.

— tekst se nastavlja nakon oglasa —

U testiranju, nadzorna ploča u kontrolnom tornju je prikazivala video prijenos uživo, razne statistike i unose, uključujući lokaciju autobusa, njegovu brzinu, funkcioniranje svjetala, pokazivača za skretanje, upravljača kao i upozorenja o objektima na ruti vožnje. Također, kontrolor dobiva podatke u realnom vremenu o propusnosti i latenciji 5G mreže, koji su redovito prelazili 1 Gb/s i ispod 10 ms, s pouzdanošću iznad 95% što omogućuje međusobnu komunikaciju i reakciju iz kontrolnog tornja u realnom vremenu.

Testiranja u Kisti provedena su pomoću samovozećeg autobusa 5G Ride koji je testiran dva tjedna i na otoku Djurgården u rujnu 2020. godine. Za to testiranje Ericsson je rasporedio posebnu opremu duž rute koja je putnike u samovozećem autobusu vodila do popularnih turističkih odredišta. Ista oprema ugrađena je i kod testiranja u Kisti.

Na projektu testiranja na otoku Djurgården Ericssonovi partneri bili su Urban ICT Arena, Intela, Keolisa, T-Engineering i Telia. Tijekom 2021. godine, partneri u projektu nastavili su razvijati projekt čiji je rezukltat demonstracije samovozećeg autobusa 5G Ride u Kisti. Ericsson je osigurao tehničko rješenje za kontrolni toranj povezan s 5G mrežom, Telia je osigurala 5G mrežu na Ericssonovoj opremi i rješenjima, Intel se razvio rješenja za podatkovnu analitiku u autobusu. AI i analitika imaju ključnu ulogu jer AI analizira podatke sa senzora na vozilu kako bi unaprijed upozorio operatere kontrolnog tornja u slučaju potrebe. T-Engineering je isporučio vozilo i tehnologiju za autonomnu vožnju, s Ericssonom je izvršio telekomunikacijsku integraciju autobusa s kontrolnim tornjem. U projektu sudjeluju i Vinnova i Drive Sweden.

Ambicija projekta je podržati učinkovit i održiv javni prijevoz u kojem operateri u kontrolnom tornju mogu upravljati flotom autonomnih, električnih vozila kako bi poboljšali planiranje prometa i optimizaciju ruta. To bi trebalo pomoći uspostavi isplativijeg i ekološki pametnijeg javnog transportnog sustava.

Podijeli: