Stockholm će dobiti prvi brzi putnički katamaran bez štetnih emisija

Kompanija Echandia specijalizirana je za razvoj baterijskih sustava i vodikovih gorivnih ćelija za primjenu u pomorskoj industriji, a sada je potpisala ugovor o izradi prvog putničkog katamarana u potpunosti pogonjenog električnom energijom iz vodika. Naručitelj je Green City Ferries AB, tvrtka u sastavu javnog vodenog prijevoza u Stockholmu, koja namjerava ovaj brod pustiti u pogon ujesen sljedeće godine. Investicija je vrijedna 14 milijuna kruna (10,6 milijuna kuna).

Plovidba na vodik

U sklopu ugovora bit će isporučeno plovilo Beluga24, brzi električni katamaran za prijevoz putnika. Njega su dizajnirali studiji Teknicraft s Novog Zelanda i Sculli iz Italije, a za izradu trupa zaslužna je švedska kompanija Green City Ferries. Echandia će primarno raditi na ugradnji pogona, baterijskog sustava i sustava vodikovih ćelija koji će davati energiju katamaranu.

Beluga24 može prevoziti do 150 putnika i 28 bicikala. Osim prostora za putnike i teret, na katamaranu se nalaze i malena kantina, dva sanitarna čvora, kao i mjesto za prijevoz osoba s invaliditetom ili pak dječjih kolica. Putnička kabina opremljena je USB punjačima, bežičnom mrežom za pristup Internetu kao i velikim televizorima. Najviša brzina deklarirana je na 30 čvorova, a brod bi trebao trošiti oko 30 kWh električne energije po nautičkoj milji.

Ovim projektom započet će tranzicija javnog vodenog prijevoza u Stockholmu na ekološki održiva rješenja, za koju se uključeni nadaju da će se proširiti i na ostale priobalne gradove u svijetu. Plovila koja prometuju u švedskoj prijestolnici generiraju oko polovice emisija ugljikovog dioksida koje dolaze od cijelog javnog prijevoza u tom gradu, pa je vrlo bitno početi ih prebacivati na ekološka rješenja, smatraju u kompaniji Green City Ferries.