80% europskih vozača prihvaća autonomnu vožnju 3. razine

Na europskim cestama u projektu L3Pilot, financiran od Europske unije, testiraju se vozila autonomije razine 3. Autonomnom vozilu razine 3 znače da vozač ne treba imati kontrolu nad vozilom cijelo vrijeme vožnje osim što mora reagirati na zahtjev za intervencijom koji je reguliran u softveru vozila, točnije algoritmima umjetne inteligencije kada dođe do situacije koju autonomija nije u mogućnosti sama riješiti. L3Pilot sudjeluje nekoliko europskih proizvođača. Do sada je s prototipovima takvih vozila u četiri godine, koliko traju eksperimenti, pređeno na tisuće kilometara. Cilj projekta je učiniti dostupnom autonomnu razinu 3 kod komercijalnih vozila europskih proizvođača.

U testiranju je 70 vozila opremljenih funkcijama autonomne vožnje razine 3. One su se odvijale na 14 poligona, najvećim dijelom ti su poligoni na javnim cestama, odnosno u stvarnom prometu. Do sada su takva vozila prešla skoro 24.000 km u gradskoj vožnji. Od toga 22.000 km u automatskom načinu rada i 2.000 km u normalnom načinu rada s vozačem, te oko 400.000 km na autocestama, od čega polovica u automatskom načinu rada. Testovi su uključivali automatske promjene stupnjeva prijenosa i vožnju velikom brzinom. Ali i vožnja malom brzinom u gustom prometu i pamćenje ruta tijekom ponovljenih manevara pri ulasku i izlasku s parkirališta.

— tekst se nastavlja nakon oglasa —

U Završnoj fazi projekta funkcionalnost autonomne vožnje 3 bit će testirana u promjenjivim uvjetima s 1000 vozača i 100 automobila u deset europskih zemalja, uključujući i prekogranične rute. Testiranja obuhvaćaju širok raspon situacija u vožnji, uključujući parkiranje, pretjecanja na autocestama i vožnju kroz gradska raskrižja. Nakon osobnih vozila testiranje će se nastaviti s teretnim vozilima i autobusima.

Osim tehničkih aspekata, projekt L3Pilot procijenio je i razinu prihvatljivosti autonomne vožnje od vozača, kao i njihovo ponašanje u vožnji.

Lokacije i voditelji testiranja autonomne vožnje razine 3 na europskim cestama

Tako su provedeni testovi kako bi se promatralo jesu li bez posebnog straha pustili volan svog vozila kojim upravlja umjetna inteligencija. Drugim riječima, proizvođači su željeli znati imaju li dovoljno povjerenja u AI da prihvate gubitak kontrole nad njim. Stopa prihvaćanja korisnika bila je preko 80%.

L3Pilot je faza projekta Hi-Drive, koji također financira Europska unija, a u slijedećoj fazi baviti će se ključnim tehnološkim i praktičnim izazova uvođenja viših razina (razine 4 i 5) autonomne vožnje u sljedeće četiri godine (2021.-2025.).

Podijeli: