IBM će pomoći McDonald’su da ljude u drive-inu zamijeni računalima

Informatički div IBM i lanac restorana brze hrane McDonald’s potpisali su ovoga tjedna ugovor o suradnji, čiji će rezultat biti zajednički rad na razvoju i implementaciji sustava automatskog zaprimanja narudžbi (Automated Order Taking, AOT). Prema ovom ugovoru IBM će preuzeti McDonald’sov tehnološki odjel McD Tech Labs oformljen prije dvije godine s ciljem unaprjeđenje digitalnih iskustava za zaposlenike i goste.

Automatizirano zaprimanje narudžbi

IBM će ovime pomoći najvećem svjetskom lancu restorana u automatiziranju zaprimanja narudžbi. Ovu tehnologiju McDonald’s je već počeo testirati u nekim restoranima i ona se pokazala kao pozitivna promjena koja donosi prednosti kupcima i osoblju restorana. Sljedeći korak bit će izrada rješenja na osnovi umjetne inteligencije i procesiranja prirodnog jezika, što bi trebalo donijeti mogućnost šire primjene automatskog zaprimanja narudžbi u više restorana.

Novi tehnološki partneri pozabavit će se i lokalizacijom ovog sustava za brojna tržišta na kojima McDonald’s posluje, zajedno s prijevodom sustava na mnoge svjetske jezike i dijalekte, te uključujući regionalne varijacije u jelovnicima.

Narudžbe bez ljudi?
Narudžbe bez ljudi?

Na rješenjima pogonjenima umjetnom inteligencijom koja su usmjerena ka poboljšanju korisničkih iskustava IBM je već radio u svojem odjelu za AI. U tome se koristio superračunalom Watson, sposobnome izvoditi složene operacije strojnog učenja i obrade prirodnog jezika, a s time će nastaviti i dalje, integriranjem svojih postignuća u McDonald’sove sustave.

IBM i McDonald’s ističu kako će se u razvoju tehnologije, koja bi trebala zamijeniti određeni broj radnika, voditi etičkim principima i društvenom odgovornošću te da će AI aplikacije razvijati na temelju uzajamnog povjerenja i transparentnosti.