Kupci tužili Canon jer im all-in-one pisači ne žele skenirati dok nemaju tinte

Canon je prošloga tjedna postao metom velike skupne tužbe koju je u SAD-u podiglo preko 100 kupaca njihovih pisača iz linije Pixma. Problem koji potrošači imaju s ovim uređajima njihova je ugrađena mana, ili karakteristika, zbog koje bi Canon mogao platiti oko 5 milijuna dolara odštete, bude li proglašen krivim.

Naime, pisači iz serije Pixma all-in-one popularni su za korištenje u kućnom i uredskom okruženju jer u jednom uređaju donose skener, kopirni uređaj, fax i pisač. Problem se javlja kada korisnik želi svoj uređaj iskoristiti za skeniranje, a u njemu se nalazi toner s vrlo niskom razinom tinte ili prazan u potpunosti. Tada, logično, Canonovi pisači ne žele pokrenuti funkciju ispisivanja, jer nemaju čime, ali – što korisnike u ovom slučaju smeta – ne žele niti skenirati.

Nema tinte – ne radi skener

Tužitelji u svojoj skupnoj tužbi navode da se ne bi bili odlučili za ove uređaje da su unaprijed znali kako će morati kupovati tintu za njih samo da bi mogli skenirati dokumente. Canonove oglase i opise uređaja smatraju lažnima, zavaravajućima i onima koji dovode potrošača u zabludu.

Tužba je podignuta na okružnom sudu Istočnog okruga New Yorka, a kupci traže više od spomenutih 5 milijuna dolara odštete zbog ovakvog, neočekivanog, ponašanja njihovih pisača. Problem s nedostatkom tinte i pisačima koji u tom slučaju ne žele skenirati dokumente poznat je već godinama, o njemu se raspravlja na forumima za podršku, a jedan je Canonov predstavnik tamo čak bio i napisao kako “ne postoji mogućnost zaobilaska tog problema”.

“Nema nikakvog razloga ili tehničke osnove za proizvoditi all-in-one pisače s mjerenjem razine tinte koje dovodi do toga da skener prestane funkcionirati kada je rezervoar tinte pri kraju ili prazan. Canon je izradio ove all-in-one uređaje na način koji zahtijeva od potrošača da održavaju tintu u njima. Rezultat je povećanje prodaje tinte od čega Canon značajno zarađuje”, navodi se u tužbi.