Prvi autonomni remorker za duge plovidbe kruži oko Danske dok kormilar sjedi u Bostonu

Iako mnogi remorkeri već koriste autonomnu tehnologiju za tegljenje brodova na kratkim relacijama do obale, korištenje takvih brodica olakšalo bi, i pojeftinilo, upravljanje plovilima na duge relacije, poput tankera, kontejnerskih brodova i plovila za ispitivanje oceanskog dna, koji bi autonomne tegljače mogli koristiti kao izviđače.

Put dugačak 1000 milja

Bostonski Sea Machines Robotics, tvrtka specijalizirana za osmišljavanje i primjenu tehnologija autonomnog tegljenja, opremila je 11-metarski remorker Nellie Bly samohodnom opremom potrebnom za krstarenje morima oko Danske. 

Navođeni remorkeri olakšali bi plovidbu i učinili je sigurnijom
Navođeni remorkeri olakšali bi plovidbu i učinili je sigurnijom

Nellie Bly se 30. rujna otisnula na 1000 milja dugačko putovanje, a do odredišta bi trebala stići 16. listopada. Putovanje se može pratiti uživo putem interneta.  


Klasični remorkeri uključuju relativno brojnu posadu u kojoj netko uvijek treba imati ruke na kormilu. Na Nellie Bly plove samo dva čovjeka, zbog “sigurnosti i redundancije”, dok brod na kursu održava tim iz kontrolne sobe u Bostonu. Nellie Bly dosad je već izbjegla 117 prepreka koje su mogle završiti sudarima.


Automatsko izbjegavanje prepreka
Automatsko izbjegavanje prepreka

“Upotreba tegljača, kojima se na dugim plovidbama upravlja pomoću računala, učinit će industriju produktivnijom i pojačati pomorski promet”, smatra Michael G. Johnson, izvršni direktor tvrtke Sea Machine Robotics.

Na svom putu autonomni tegljač već je izbjegao 117 prepreka
Na svom putu autonomni tegljač već je izbjegao 117 prepreka

Upravljanje na daljinu

Autonomni tegljači mogli bi se koristiti za navođenje brodova koji čiste naftne mrlje, pregledavaju dno oceana radi postavljanja vjetroelektrana ili prevoze terete po cijelom svijetu.

Remorkerom se upravlja iz kontrolne sobe u Bostonu
Remorkerom se upravlja iz kontrolne sobe u Bostonu

“Dokazujemo da se brodom može zapovijedati preko udaljenog zapovjednika, nekoga tko uopće nije na samom tegljaču”, kaže Johnson. Ideja je da se 99% upravljanja prepusti autonomnom sustavu i omogućiti ljudima za vode i nadziru operacije, a ne da cijele dane drže ruke na kormilu i gledaju kroz prozor na pučinu.