Potpuno ekološko gorivo razvijeno za Formulu 1 moći će koristiti i obični automobili

Već sljedeće sezone, s uvođenjem novog dizajna bolida i novih pogonskih jedinica, Formula 1 zakoračit će u eru u kojoj bi trebala postati “zelenija”, odnosno ekološki neutralna do 2030. godine – kada će se taj sport moći pohvaliti nultim neto emisijama štetnih plinova. Velik korak u tom smjeru je i 100% ekološko biogorivo za bolide Formule 1, koje je krajem prošle godine prvi puta dostavljeno timovima koji proizvode motore za bolide (Ferrariju, Hondi, Mercedesu i Renaultu) na testiranje.

Sezona 2022. godine bit će obilježena i uvođenjem prvog djelomično ekološkog goriva, oznake E10, koje će sadržavati 90% fosilnog goriva i 10% etanola. Ono će biti prvi korak prema 100% održivom gorivu koje se razvija u suradnji s naftnim kompanijama. Plan je proizvesti ga ne samo u količinama dovoljnima za utrkivanje bolida Formule 1, nego tu proizvodnju i skalirati na način da se ekološko gorivo može prodavati na otvorenom tržištu.

Formula 1 predvodi zelenu revoluciju unutarnjeg izgaranja

Ovo gorivo, nazvano “drop-in fuel”, moći će biti normalno korišteno u postojećim motorima s unutarnjim izgaranjem bez ikakvih modifikacija na motorima. Bit će izrađeno u laboratoriju s kemijskim komponentama koje su dobivene hvatanjem ugljika iz atmosfere, iz komunalnog otpada i obnovljive biomase. U konačnici bi, u usporedbi s klasičnim fosilnim benzinom, prilikom izgaranja ovog goriva emisije stakleničkih plinova bile manje za barem 65%.

Gorivo budućnosti ima ambiciozan plan promijeniti energetsku sliku svijeta
Gorivo budućnosti ima ambiciozan plan promijeniti energetsku sliku svijeta

Ono što je bitno za utrkivanje, jest činjenica da će energetska gustoća biogoriva za Formulu 1 biti jednaka postojećoj, tj. da bolidi zbog prelaska na ekološki proizvedeno gorivo neće biti sporiji.

Procjenjuje se da će do 2030. godine, kada će ovo gorivo već biti u širokoj upotrebi, na cestama diljem svijeta postojati 1,8 milijardi vozila, od čega će tek oko 8% biti potpuno baterijska električna vozila. To znači da će motori s unutarnjim izgaranjem i dalje biti od presudnog značaja za cijeli svijet, a ekološki proizveden benzin za njih mogao bi imati velik pozitivan utjecaj na zaštitu okoliša i smanjenje emisija u sektoru transporta. Iz Formule 1 i partnerskih kompanija nadaju se da će upravo oni biti predvodnici ovakve “zelene” revolucije.