Održali smo Mreža Smart Day 33: Izvoz softvera na inozemna tržišta

Održali smo MSD33, tema je bila Izvoz softvera na inozemna tržišta, a partner Ingemark.

Izlazak na nova tržišta predstavlja veliki korak, a hrvatske softverske agencije i tvrtke svoje usluge i ekspertizu sve više nude na stranim tržištima, odnosno globalno. Kakva su iskustva domaćih softverskih firmi koje već uspješno posluju vani, koji su najveći problemi i izazovi, koliko su kvalitetni naši developeri i jesu li globalno konkurentni, kako vani percipiraju naše tvrtke i stručnjake, na koja tržišta se fokusirati… samo su neka od pitanja na koja smo pokušali dati što kvalitetnije odgovore.


MSD33 održan je hibridno, uz dio ljudi na licu mjesta, u HUB-u 385, i veći dio posjetitelja online, uz praćenje eventa streamingom.

— tekst se nastavlja nakon oglasa —

Uvodno predavanje održao je Jurica Mikulić, Član uprave za razvoj poslovanja, Ingemark.

Jurica Mikulić, uz osvrt na dosadašnje poslovanje Ingemarka kao tvrtke usmjerene na razvoj softvera prema narudžbi, ukazao je na različit odnos prema proizvodnim softverskim tvrtkama i agencijama koje softver rade prema narudžbi i tendenciji da se tvrtke usmjeravaju na proizvodni dio zbog manjih marži što im onda otvara mogućnost za veću konkurentnost.

Naglasio je kako je softversko tržište pogodno za rast, te da je u zadnjih nekoliko godina primjetan rast cijena na tržištu što onda donosi i veće plaće zaposlenika. Ukazao je i na razliku tržišta u SAD, gdje imaju najviše klijenata, i domaćeg tržišta navodeći kako su američke tvrtke više orijentirane na razvijanje kvalitetnijeg softvera te su spremni plaćati developere seniore za istraživanje rješenja a da je kod hrvatskih naručitelja uglavnom princip fixed price cijene usluge razvoja softvera.

Nakon uvodnog predavanja održana je panel rasprava koju je moderirao glavni urednik Mreže Oleg Maštruko a u kojoj su sudjelovali Jurica Mikulić, Član uprave za razvoj poslovanja, Ingemark; Guillaume Antoine Rabhi, Chief Digital Officer, Agrivi; Vanja Šebek, voditelj studija digitalnog marketinga i ex-developer, Algebra; Prof. dr. sc. Hrvoje Džapo, Voditelj Centra karijera FER-a; Davor Runje, predsjednik upravnog odbora, CISEx.

Guillaume Antoine Rabhi, inače Francuz koji već dugo živi i radi u Hrvatskoj, rekao je kako je u slučaju Agrivija vrlo važan bio rad na globalnom prepoznatljivosti proizvoda te da su razvili suradničku mrežu u svijetu preko koje plasiraju svoj proizvod.

Davor Runje smatra kako je za snažniji napredak hrvatske IT industrije najveći nedostatak ljudski kapital naglasivši kako se hrvatske tvrtke u sve zastupljenijem remote radu što prije moraju prilagoditi snažnoj konkurenciji najvećih tvrtki u svijetu poput Googlea i Facebooka.

Hrvoje Džapo ukazao je na problem nepopunjenih mjesta kod upisa na tehničke studije te da je potrebno kod učenika u ranijoj dobi podizati zanimanje na ICT zanimanja, dok Vanja Šebek smatra kako je potrebno otvoriti više mogućnosti studentima iz inozemstva za studije na tehničkim fakultetima u Hrvatskoj, ukloniti administrativne prepreke kod takvih situacija ukazavši kako interes postoji jer na Algebri ove godine studij počinju brucoši iz čak 23 zemlje.

Jurica Mikulić naglasio je kako rad na daljinu više ne zahtjeva od developera preseljenje iz Hrvatske kao što je to bilo ranije te da nakon Siemensa i Ericssona u Hrvatskoj nitko nije otvarao razvojne centre zbog toga što smo kao krajnje tržište maleni, uz to što tvrtke nisu sklone otvaranju razvojnih centara ako ne mogu zaposliti nekoliko tisuća developera čime developeri juniori gube priliku za stjecanje međunarodnog iskustva.

Podijeli: