Ježina: Renoviramo kuću od temelja do krova, korisnici će biti zadovoljni krajnjim rezultatom

Razgovarali smo s Adrianom Ježinom, predjednikom Uprave Telemacha za Hrvatsku i Sloveniju, koji nam je otkrio poslovne planove i izazove s kojima se susreću.

Što znači točno migracija koju provodite i odvajanje od Tele2 Švedska?

Ono što mi trenutno radimo mogao bih plastično usporediti s renovacijom kuće od temelja do krova, uz nadogradnju dodatnih katova kako bi život u njoj bio sretan za cijelu obitelj. Konkretno, u manje od godinu dana, Telemach Hrvatska je prošao kompletnu transformaciju sustava, poslovanja i organizacije kompanije. Od početka ove godine čak 50 tehničkih sustava prebačeno je iz Tele2 Švedska u Telemach Hrvatska, od čega ih je samo u jednoj noći, tijekom posljednje migracije, prebačeno ukupno 15. Usporedbe radi, operateri slične veličine kao Telemach Hrvatska migracije poput ovih provode u prosjeku od 2 do 3 godine.
 

Koliko još do cilja?

Migracijom smo prebacili sve tehničke sustave iz centralnog sustava švedskog Tele2 u lokalni Telemach Hrvatska, što će nam omogućiti lokalnu kontrolu sustava i poboljšanje korisničkog iskustva. U samo jednoj noći (1. rujna) odrađen je vrlo obuhvatan i zahtjevan proces migracije, a ovakve procese mogu pratiti i određene poteškoće. Neke od njih kratkoročno su mogli osjetiti i neki naši prepaid korisnici, no stigli smo do pred sam kraj ovog velikog zahvata pa molimo naše korisnike za još samo malo strpljenja.
 

Migraciju su obilježili i problemi na mreži pa tako i nezadovoljstvo korisnika?

Korisnici su najemotivnije reagirali u situacijama kad im je sustav javljao da nemaju sredstava na računu. Vjerojatno bih i ja reagirao slično – no, činjenica je da sredstva niti u jednom trenutku nisu „nestala“ s računa, već bi s ponovnim pokretanjem mobitela raspoloživi iznos ponovno bio vidljiv. Želim naglasiti da nitko od naših korisnika nije oštećen za ni jednu lipu, a svima koji su osjetili poteškoće uplatili smo 35 kuna kako bismo im zahvalili za njihovo strpljenje.

Bitno je reći da će, dugoročno gledajući, unaprjeđenje mreže korisnicima omogućiti usluge u skladu s najvišim svjetskim standardima. Puno toga je napravljeno i većina poteškoća je riješena. Treba spomenuti kako osnovne usluge, poput poziva i poruka, niti u jednom trenutku nisu bile u prekidu. Mjesec dana od migracije traje faza tzv. čišćenja, ili slikovito rečeno, otklanjanja dječjih bolesti koje su posljedica ovako velikog zahvata pa su trenutno moguće samo kod malog broja korisnika sporadične poteškoće koje se u kratkom roku i rješavaju.

Ono što mogu i svojim imenom jamčiti je da se maksimalno trudimo u što kraćem roku korisnicima omogućiti najbolju uslugu pa cijeloj ovoj priči pristupamo punim srcem. Ozbiljni u namjeri da sve što smo zamislili i  ostvarimo, u posljednjih godinu i pol dana broj zaposlenih u Telemachu povećali smo za čak 59 posto, radi se danonoćno, no iako se jako puno već napravilo, ovako kompleksne zahvate nije moguće provesti bez izazova po putu.
 

Telemach zadnji ulazi u utrku za 5G i optiku, a vrlo hrabro najavljujete da se transformirate od trećeg mobilnog operatora u budućeg lidera?

Naš najveći nedostatak je naša najveća prednost – a to je da na fiksno tržište dolazimo zadnji, što znači da imamo i najnoviju tehnologiju. Prvi smo operator u Hrvatskoj koji gradi 10 Giga optičku mrežu, najbržu u Europi. Da smo ozbiljni u svojim planovima i obećanjima govori i podatak da Novi Zagreb već sad ima najbrže brzine optike u Europi, a do kraja slijedeće godine i cijeli Zagreb. S druge strane, za manje od godinu dana 5G signalom ćemo pokriti cijelu Hrvatsku. Provedena migracija sustava ujedno je temelj koji će nam omogućiti da našim korisnicima osiguramo najbolje korisničko iskustvo kao i nove usluge na mobilnoj mreži. Već tijekom jeseni stanovnici Novog Zagreba moći će se pohvaliti najbržim internetskim brzinama u zemlji – jer će cijeli kvart istovremeno biti pokriven 5G mobilnom i 10 Giga optičkom mrežom.
 

Što može očekivati Telemachov korisnik 2022?

Već danas je naša ključna komparativna prednost u odnosu na konkurenciju – jednostavnost. Naši su proizvodi svima razumljivi, u skladu s onime što naši korisnici od nas traže – imamo mali broj paketa, ne prodajemo usluge koje im ne trebaju, ne koristimo mala slova i nema dodatnih skrivenih troškova. No, osim jednostavnosti, naša najveća prednost je predanost, usmjerenost ka cilju, ako baš hoćete – dišpet. Gradimo telekom koji će raditi za korisnika. Telemach uz potporu United Grupe značajno ulaže u daljnju izgradnju infrastrukture. Imamo znanje i sredstva te bogato iskustvo iz zemalja poput Slovenije i Bugarske, gdje smo dokazali svoju uspješnost. Uspješan model preslikat ćemo i na Hrvatsku.