Pandemija ipak usporila rast e-trgovine

U 2020. godini ukupna europska e-trgovina porasla je na 757 milijardi eura, što je 10% više od 690 milijardi eura u 2019. godini što je naglasilo važnost e-trgovine za društvo i gospodarstvo. Rast je ostao značajan (10%), no bio je pad u odnosu na 2019. godinu kada je iznosio 14%. Pandemija je dala značajan poticaj prodaji e-trgovine, no nagli pad internetske prodaje u sektoru turizma i usluga (događaji, ulaznice itd.) pridonio je smanjenju ukupnog rasta.

rast e-trgovini u Europi i njenog udjela u BDP-u, graf Ecommerce Europe & EuroCommerce

Pandemija je imala veliki utjecaj na razvoj u sektoru maloprodaje. Ograničenje kretanja i skupova ubrzali su trend digitalne tranzicije trgovina. Ulaganja u digitalni i višekanalni program, koja su prvotno bila planirana tijekom nekoliko godina, izvršena su u samo nekoliko mjeseci. E-trgovina je bila rješenje za potrošače, jer su ih vladina ograničenja, poput prisilnog zatvaranja trgovina, spriječila da u trgovinama kupuju ono što im je potrebno. Iako e-trgovina nije u potpunosti nadoknadila gubitke koje su doživjela mnoga mala i srednja poduzeća, ona je apsorbirala veliki dio ekonomskog šoka.

tržišni udjeli regija u EU e-trgovini, graf Ecommerce Europe & EuroCommerce

Izvješće Ecommerce Europe i EuroCommerce o e-trgovini na starom kontinentu pokazuje da je zapadna Europa najjača regija u prometu B2C e-trgovine, njen je udjel u ukupnoj europskoj B2C e-trgovini 64% u 2020. godini. Južna Europa je na drugom mjesto s tek 16% ukupnog europskog prometa, udjel srednje Europe je 8%, a sjeverne i istočne Europa po 6%. Vodeća u prometu B2C e-trgovine i dalje je Velika Britanija (236 milijardi eura), iza nje su Francuska (112 milijardi eura), Njemačka (93,6 milijardi eura) i Španjolska (68,4 milijarde eura). Najveće stope rasta prometa e-trgovine zabilježene su u Grčkoj (77%), Moldaviji (49%), Rusiji (41%), Švicarskoj, Sjevernoj Makedoniji (37%) i Švedskoj (36%).

— tekst se nastavlja nakon oglasa —

korisnici Interneta i online kupci u europskim regijama, udjeli e-trgovine u BDP po regijama, , graf Ecommerce Europe & EuroCommerce

Drugi ključni nalazi pokazuju da se upotreba interneta u Europi povećala na 89% u 2020., s 87% u 2019. i 85% u 2018., pri čemu je zapadna Europa (95%) sustigla sjevernu Europu (96%). Broj internetskih kupaca povećao se brže tijekom 2020. nego u posljednje 4 godine, pri čemu je 71% stanovništva kupilo u e-trgovini (sa 66% u 2019. i 64% u 2018. godini). Zapadna Europa ima najveći udio e-kupaca (86%), a slijede je potrošači u sjevernoj Europi (82%). Najveći udio internetskih kupaca ima Velika Britanija (92%), slijede Nizozemska (91%), Danska i Švicarska (90%), Njemačka i Norveška (87%) i Švedska (86%). Najmanji udio online kupaca je u Moldaviji (34%), Albaniji (37%), Ukrajini i Sjevernoj Makedoniji (40%), Bugarskoj (42%) i Rusiji (43%).

Velika Britanija je lider u e-trgovini u Europi, , graf Ecommerce Europe & EuroCommerce
najveći rast e-trgovine u 2020. godini bio je u Grčkoj, , graf Ecommerce Europe & EuroCommerce
podaci Ecommerce Europe & EuroCommerce o korisnicima Interneta, onlike kupcima, udjelu e-trgovine u BDP-u i o korištenju društvenih mreža u Hrvatskoj

Podijeli: