Rast isporuka 5G pametnih telefona na tržištima u razvoju

Isporuke 5G pametnih telefona  porasle su za 6,5% na tržištima u razvoju u drugom tromjesečju 2021. godine, iako su ukupne isporuke pametnih telefona u tim regijama pale za 5% u istom razdoblju, navodi u svojoj najnovijoj analizi Counterpoint Market Monitor Service.

isporuke 5G pametnih telefona na tržištima u razvoju

Rastu isporuka 5G pametnih telefona najviše je doprinio iPhone 12 , prvi Appleov uređaj s 5G kompatibilnošću, a nakon toga i dolazak na tržište značajnog broja 5G modela srednje i jeftinije cjenovne klase drugih proizvođača poput Samsunga, OPPO-a, viva, Xiaomija i realmea. Kako tržišta u razvoju, osobito jugoistočna Azija i Bliski istok, napreduje u izgradnji 5G infrastrukture, sve je veća potražnja za cjenovno pristupačnijim 5G telefonima.

Indijsko tržište je, na primjer, ostvarilo 75,5% godišnjeg rasta isporuka 5G pametnih telefona, a taj će se snažan rast nastaviti do kraja ove godine. Zemlje u jugoistočnoj Aziji također će vjerojatno imati povećanje isporuke 5G u drugoj polovici ove godine (H2 2021), a najveći se rast očekuje 2022. godine kada 5G u regiji poprimi širu komercijalnu upotrebu.

— tekst se nastavlja nakon oglasa —

isporuke marki 5G pametnih telefona, godišnja promjena Q2 2020. – Q2 2021.

Kinezi vladari srednje klase

Globalne isporuke 5G pametnih telefona srednje klase (modeli po cijenama između 200 i 399 američkih dolara), prema najnovijem  izvješću Market Monitor  Counterpoint Research, porasle su tijekom drugog tromjesečja 2021. godine na godišnjoj razini 193% čime je njihov udio u ukupnim isporukama 5G pametnih telefona povećao na 37% u odnosu na 32% u prvom tromjesečju 2021. godine.

U drugom tromjesečju 2021. vivo je postao vodeći globalni 5G brand u srednjem cjenovnom razredu, osvojivši 30% tržišnog udjela, pri čemu je tom udjelu tržište u Kini doprinijelo s čak 90%. Rast je potaknut serijama pametnih telefona S9 i X60.

Udio isporuke 5G pametnih telefona srednjeg srednjeg cjenovnog razreda, drugo tromjesečje 2020. u odnosu na drugo tromjesečje 2021

OPPO je u drugom tromjesečju 2021. u srednjem cjenovnom razredu 5G pametnih telefona zauzeo drugo mjesto s 23% tržišnog udjela. Njegov rast prvenstveno su potaknuli modeli A55 i A93, koji su uspjeli zauzeti udio koji je Huawei izgubio na kineskom tržištu.

Samsung je u drugom tromjesečju 2021. godine proširio svoju ponudu pametnih telefona 5G srednjeg cjenovnog razreda modelima A52 i M42. Njegov udio u tom segmentu 5G tržišta pametnih telefona srednjeg cjenovnog razreda se povećao na 8% u odnosu na samo 1% prije godinu dana. To je ostvareno prije svega rastom prodaje u Indiji i SAD -u.

Xiaomi je u drugom tromjesečju ove godine povećao svoj tržišni udio s 9% u drugom tromjesečju 2020. na 16%, prije svega zahvaljujući modelima K40 i Mi 11 Lite i rastu prodaje na tržištu Europe, osobito Francuske i Španjolske. realme je povećao svoj globalni tržišni udio u segmentu 5G telefona srednje klase s 1% u drugom tromjesečju 2020. na 6% u drugom tromjesečju ove godine prije svega zbog rasta prodaje realme 8 5G u Europi.

isporuke pametnih telefona Q2 2019. – Q2 2021.

iPhone premium lider

5G je postao standardna ponuda u premium segmentu. Ukupna penetracija 5G pametnih telefona unutar premium segmenta u drugom tromjesečju 2021. godine dosegla je 84%. U drugom tromjesečju 2020. udio je bio samo 35%.

Premium 5G pametni telefoni (modeli po cijeni od 400 američkih dolara i više) zabilježili su u drugom tromjesečju 2021. godine godišnji rast prodaje od 46%, navodi Counterpoint Research. Rast u premium segmentu nadmašio je ukupni godišnji rast tržišta 5G pametnih telefona koji je bio 26%. Udio premijum  segmenta u globalnoj prodaji pametnih telefona povećan je s 21% u drugom tromjesečju 2020. na 24% u drugom tromjesečju 2021. godine. Apple je zadržao lidersku poziciju s više od polovice ukupne  prodaje tijekom drugog tromjesečja, a slijede ga Samsung i Huawei. Od lansiranja serije iPhone 12 u četvrtom tromjesečju 2020. godine, Apple je ostvario više od 50% udjela na tržištu premium pametnih telefona.

Globalne isporuke premuim pametnih telefona (iznad 400 USD) Prodajni tržišni udio, 2. tromjesečje 2020. u odnosu na drugo tromjesečje 2021

Iako je prodaja Samsunga u premium segmentu na godišnjoj razini porasla 13%, južnokorejska tvrtka, inače globalni lider na ukupnom tržištu pametnih telefona kojoj za „vratom puše“ Hioami, je izgubila tržišni udio u premium segmentu uslijed poremećaja proizvodnje u svojoj vijetnamskoj tvornici zbog prekida rada u širenju pandemije covod-19. S izlaskom na tržište Samsungovih novih modela Z fold 3 i Z flip 3 po nižoj cijeni u odnosu na njihove prethodnike, Samsung će vjerojatno povećati svoj tržišni udio u drugoj polovici 2021. godine.

Xiaomi i OPPO povećali su svoje tržišne udjele svojim modelima srednje i niže cjenovne klase usmjerivši se na tržišta poput Europe i Kine. Xiaomi je bio među tri najbolja igrača u Europi u premium segmentu prije svega sa svojim modelom Mi 11. OPPO je također povećao tržišni udio zahvaljujući prodaji svojih serija Reno i Find u Kini i zapadnoj Europi. OnePlus se uvrstio na listu 3 najbolja u premium segmentu u Sjevernoj Americi zahvaljujući modelu OnePlus 9.

Apple je na tržištu 5G pametnih telefona u drugom tromjesečju ove godine ostvario rast prodaje od 74% zahvaljujući svojoj seriji iPhone 12. Apple je bio najveći OEM proizvođač u premium segmentu u svim regijama u svijetu

Najveći godišnji rast u premuim segmentu pametnih telefona ostvarili su modeli od 800 ili više dolara iPhone 12 Pro Max i iPhone 12 Pro. Apple u tom ultra premuim segmentu drži čak skoro 75% globalnog tržišta, godinu ranije, odnosno na prvoj polovici 2020. taj je udjel bio 54%. U ultra premium segmentu pametnih telefona (cijena od 600 američkih dolara i više) 95% ih je 5G.

Očekuje se kako će premium segment nastaviti dobar rast. Prodaja iPhonea 12 bila je vrlo stabilna na tržištima poput SAD-a čak i prije lansiranja nove serije iPhonea ovog mjeseca. Xiaomi, OPPO, vivo i OnePlus također će nastaviti pokušavati steći udio u premium segmentu. Honor je također ušao u premium segment u Kini sa svojom Magic serijom.

Podijeli: