Aura EV – futuristički električni dvosjed s velikim dosegom


Koncern britanskih proizvođača izradio je zajednički koncept električnog dvosjeda koji se oslanja na britansku tradiciju sportskih automobila, a cilj mu je omogućiti toliko veliku autonomiju kako bi ona bila usporediva s klasičnim pogonima

Četiri su britanske kompanije zajedničkim snagama izradile futuristički koncept električnog sportskog dvosjeda Aura EV, koji formom pomalo podsjeća na tradicionalne sportske automobile iz prošlog stoljeća. Tvrtka Astheimer zaslužna je za dizajn, Potenza Technology je izradio pogonski sklop i baterije, panele karoserije i unutrašnjost izradili su u BAMD Compositesu dok je za sustave interakcije s vozačem zaslužna kompanija Conjure. Korištena je i tehnologija britanskog proizvođača Spark EV za upravljanje punjenjem baterija.

— tekst slijedi nakon oglasa —

Sredstva za razvoj ovog koncepta došle su iz nacionalnog proračuna, kroz ured Office for Zero Emission Vehicles, koji financira razvoj koncepata čistih vozila i tehnologija. Razvoj je trajao dvije godine, a izrodio je prototip koji možete vidjeti na slikama.

U aerodinamičnoj formi kabriolet dvosjeda smješten je električni pogon s dva baterijska sklopa od po 44 kWh. Jedan je smješten ispod podnice, a drugi pod prednju haubu. Vozilo zadržava sportsko nisko težište, diči se vrhunskom izvedbom u zračnom tunelu, pa mu takva konstrukcija omogućava i veliku autonomiju. S jednim bi punjenjem baterija Aura trebala moći prevaliti gotovo 650 kilometara – što bi, kažu, trebao biti i osnovni cilj ovog koncepta: razviti takav automobil da se kupci ne moraju plašiti kratkog dosega.

Osim toga, tehnologije koje su ugrađene u ovaj koncept omogućavaju procjenu stanja baterije i točan preostali broj kilometara s preciznošću od 99,5%. To bi trebalo predstavljati značajno poboljšanje u odnosu na sve postojeće električne automobile koji vrlo često daju neprecizne procjene preostalog kapaciteta.

Koncept donosi još jedan zanimljiv detalj. U središtu upravljača, na mjestu gdje inače stoji središnji zračni jastuk, nalazi se okrugli zaslon čiji se prikaz okreće – tj. uvijek je orijentiran vodoravno, bez obzira na poziciju upravljača. Nažalost, više detalja o tome nije objavljeno.