Select Page

Nastavak rasta na tržištu bežičnih lokalnih mreža (WLAN) u segmentu poduzeća u drugom tromjesečju (2Q) 2021. iznosio je 22,4% u odnosu na prethodnu godinu, Tržište je, prema Worldwide Quarterly Wireless LAN Tracker (Međunarodna podatkovna korporacija IDC)  u Q2 2021. godine iznosilo 1,7 milijardi američkih dolara. U istom razdoblju u segmentu osobne potrošnje na tržištu WLAN-a prihodi su smanjeni za 5,7% na 2,3 milijarde dolara, pa je tako ukupno tržište WLAN-a za poduzeća i potrošače u drugom tromjesečju 2021. godine ostvarilo godišnji rast od 4,6%,

Rast WLAN-a u segmentu poduzeća u Q2 nastavlja se na snažan rast iz prvog tromjesečja ove godine kada je na godišnjoj razini iznosio 24,6%. Time se u prvoj polovici 2021. godine tržište povećalo za 23,5% u odnosu na prva dva tromjesečja 2020. godine. U usporedbi s drugim tromjesečjem 2019. godine, prihodi u drugom tromjesečju 2021. godine povećani su za 10,8%, što ukazuje na to da je potražnja za WLAN-om u poslovnom sektoru velika.

— tekst se nastavlja nakon oglasa —

Poticaj od Wi-Fi 6

Rast na tržištu WLAN-a za poduzeća nastavlja se poticati najnovijim Wi-Fi standardom Wi-Fi 6 (802.11ax). Pristupne točke Wi-Fi 6 činile su 56,7% prihoda tržišta s udjelom od 45,0% isporučenih jedinica . Proizvodi Wi-Fi 5 (802.11ac), činili su preostalu prodaju.

Tržište WLAN-a za osobne korisnike opalo je 5,7% u drugom tromjesečju ove godine na godišnjoj razini ali treba uzeti u obzir da je tijekom pandemije covid-19 to tržište  imalo je snažan rast jer su potrošači doma nadograđivali svoju bežične veze. U usporedbi s drugim tromjesečjem 2019. godine tržište WLAN-a za osobne korisnike je  2020. godine poraslo 10,1%,

Proizvodi Wi-Fi 6 nastavili su rasti na potrošačkom tržištu, povećavajući se na 24,5% ukupnog prihoda potrošačkog segmenta, u odnosu na 20,3% u prvom tromjesečju 2021. godine. Wi-Fi 5 pristupne točke i dalje čine većinu prihoda (64,1%) i jedinica isporuka (64,0%).

Najveći rast u Kini

Geografski gledano, tržište WLAN -a za poduzeća bilježi rast u svim regijama svijeta. Rast je bio osobito snažan u Aziji: tržište u Kini na godišnjoj razini raslo je 57,9%, dok je tržište Japana poraslo 21,9%. U čitavoj azijsko -pacifičkoj regiji, isključujući Japan i Kinu, rast je iznosio 11,1% u odnosu na prošlu godinu, a Australija je zabilježila godišnji porast od 19,6%. Rast je također bio snažan u Americi gdje je tržište poraslo 14,3%, kanadsko 18,0%, a regija Latinske Amerike 19,1%.

U zapadnoj Europi, tržište je na godišnjoj razini raslo 21,0%. Najviše je raslo u  Njemačkoj 26,0%. Srednja i istočna Europa ostvarile su rast od 18,7%, dok je regija Bliskog istoka i Afrike u odnosu na prošlu godinu porasla za 18,6%.

Cisco ostao lider

Globalnom lideru tržišta, Ciscou poslovni WLAN prihodi porasli su u drugom tromjesečju ove godine u odnosu na isto razdoblje prošle godine za 6,1%. Cisco je lider na tržištu s 38,4% udjela, u odnosu na 44,3% udjela u drugom tromjesečju 20.

Prihodi HPE-Aruba porasli su 16,5% godišnje u drugom tromjesečju 2021. Globalni tržišni udio tvrtke iznosio je 12,2%, u odnosu na 12,8% u drugom tromjesečju 2020. godine.

Prihodi Ubiquitija  povećali su se u drugom tromjesečju za 49,7% u odnosu na isto razdoblje prethodne godinu, čime su dostigli 8,7% globalnog tržišnog udjela, u odnosu na 7,1% u drugom tromjesečju 2020. godine

Huaweijevi prihodi od WLAN -a u poduzećima porasli su u drugom tromjesečju 72,6% u odnosu na drugo tromjesečje 2020. godine. Globalni tržišni udio Huaweija porastao je na 8,6%, u odnosu na 6,1% u drugom tromjesečju prošle godine.

Prihodi od WLAN mreže H3C-a porasli su u drugom tromjesečju ove godine 16,2%, što je 4,8% globalnog tržišta.

Prihodi CommScopea (bivši Ruckus) porasli su u drugom tromjesečju 2021. godine za 18,8% čineći 4,8% globalnog tržišta. Prošlogodišnji globalni tržišni udjel CommScopea iznosio je 4,9%.

Podijeli: