Hyundai predstavio koncept vodikovog hibrida razvijenoga s Rimac Automobilima


Hyundai je na događanju Hydrogen Wave Forum predstavio svoju viziju implementacije vodikovih pogona u široku paletu vozila do 2040. godine. Jedno od njih bit će i sportski vodik-električni automobil Vision FK za koji električni dio pogona rade Rimac Automobili

Na online događanju Hydrogen Wave Forum Hyundai grupa je predstavila svoju viziju razvoja vodikovih pogona za automobile, kamione i ostale oblike prijevoza. Prema tom planu do 2028. godine pokrenuta će biti velika transformacija kompanije u sklopu koje će sva nova gospodarska vozila imati elektrificirane pogone, bilo to z pomoć baterija ili vodikovih ćelija. Po tome će biti prvi u svijetu proizvođač vozila koji će tako agresivno započeti prelazak na održive pogone u segmentu gospodarskih vozila.

— tekst slijedi nakon oglasa —

Do 2040. godine, pak, Hyundai grupa planira energiju vodika koristiti u vrlo širokom spektru primjena, ne samo za pogone svojih vozila već i u drugim industrijskim sektorima. Novi autobusi, kamioni, tegljači, specijalna modularna vozila koja će biti zasnovana na vodikovim pogonima, a zatim i roboti, gradska vozila, zrakoplovi, dronovi i veliki brodovi – svi ovi segmenti doživjet će transformaciju pod Hyundaijem.

Takvu će revoluciju omogućiti potpuno novi sustav vodikovih ćelija koje će Grupa predstaviti 2023. godine, a koji će donijeti niže troškove izrade i manji volumen, uz značajno unaprijeđenu izdržljivost i snagu.

Vision FK

Tehnologija vodikovih gorivnih ćelija bit će ugrađena i u napredni koncept sportskog automobila visokih performansi. Ovom je prilikom prikazan i njegov prototip, nazvan Vision FK, pogonjen plug-in hibridnim sustavom. No, za razliku od hibridnih pogona koji kombiniraju elektromotore i baterije s osnovnim motorom s unutarnjim izgaranjem, ovaj će koncept za osnovni pogon imati vodikove ćelije, spojene na konverter energije.

Električni sustav razvija se u Rimac Automobilima, a uključuje bateriju i elektromotore koji će nadopunjavati vodikov pogon. U ovom sklopu energija dobivena iz vodikovih ćelija moći će se koristiti izravno u elektromotorima, ili će pak biti korištena za punjenje baterija. Hyundai najavljuje da će ukupna snaga ovog sportskog automobila biti oko 500 kW, ubrzanje od 0 do 100 km/h iznosit će manje od 4 sekunde, a vodik i struja davat će mu autonomiju od oko 600 kilometara.

“Hyundai je predstavio vrlo ‘cool’ projekt na kojem smo zajedno radili proteklih godina, vodik-električni hibridni sportski automobil. Njegovi prototipi voze već neko vrijeme, nadamo se da ćemo ga uskoro vidjeti i u proizvodnji”, poručio je Mate Rimac, koji je jedva dočekao da može malo više govoriti o uzbudljivom projektu na kojem radi sa svojim poslovnim partnerima i investitorima.